Γραμμή Εργαλείων
Τίτλος Αντικειμένου
Κείμενο Αντικειμένου
Ήδη από το τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα, ο δήμος Αθηναίων, για να ομορφύνει την πόλη, αγοράζει γλυπτά και δημιουργεί τιμητικά μνημεία. Ένα από αυτά είναι και ο ανδριάντας του Γεώργιου Καραϊσκάκη. Το 1939 προκηρύσσεται διαγωνισμός και βραβεύονται οι προτάσεις του Γιώργου Ζογγολόπουλου και του Μιχάλη Τόμπρου. Αλλά ο πόλεμος προλαβαίνει τις εξελίξεις. Το 1963, προκηρύσσεται και πάλι διαγωνισμός στον οποίο λαμβάνει μέρος και ο Γιάννης Παππάς, ο οποίος αποσύρει τελικά τις μελέτες που έχει καταθέσει.Το διαγωνισμό κερδίζει ο Μιχάλης Τόμπρος, ο οποίος ολοκληρώνει το έργο το 1966. Τοποθετείται στην Αθήνα, στον κήπο του Ζαππείου, απέναντι από το Παναθηναϊκό Στάδιο. Εντωμεταξύ, ο Παππάς συνεχίζει να επεξεργάζεται και να βελτιώνει το έφιππο του ήρωα. Τον Μάιο του 1987, η «Ερανική Επιτροπή Ανέγερσης Έφιππου Ανδριάντα Γεωργίου Καραϊσκάκη στη γενέτειρά του Μαυρομμάτι Καρδίτσης», του αναθέτει τη φιλοτέχνηση του έργου και το έργο τοποθετήθηκε στα τέλη του 1989. Από τη σύλληψη της ιδέας στο έφιππο έργο (Μαυρομμάτι Καρδίτσας) Α. ΜΕΛΕΤΗ Γεώργιου ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ, 1963 Σχέδια. Τρισδιάστατα γλυπτικά σκίτσα από πλαστελίνη και κερί ή πηλό. Μελέτες σε μεγαλύτερη κλίμακα. Συμμετοχή στο διαγωνισμό για το έφιππο του Γεώργιου Καραϊσκάκη στην Αθήνα.   Β. ΕΦΙΠΠΟ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΙ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ, 1985-89 Ο καλλιτέχνης επεξεργάζεται ξανά την προηγούμενη εργασία του. Η μελέτη που επιλέγεται μεγεθύνεται σταδιακά μέχρι το τελικό μέγεθος, ώστε να αποτελέσει το πρόπλασμα του έργου. Μεταφορά του έργου στον μπρούτζο και τοποθέτησή του στον δημόσιο χώρο.